AdBlue Nedir?
AdBlue renksiz, kaygan, yanıcı olmayan, %32.5 üre ve %67.5 iyonize olmuş sudan oluşan bir sıvı karışımıdır.
AdBlue toksik bir madde değildir. Azot oksit (NOx) emisyonunu düşürmek için en etkili yöntem olan SCR sistemlerinde kullanılır.
NOx araçlarda yakıtın hava ile yanması sonucu üretilen ve insan sağlığını olumsuz etkileyen zehirli bir gazdır.
Yakıt yanmaya başladığında, AdBlue sıvısı SCR katalizörune püskürtülür. Püskürtülmeden sonra zararlı NOx gazı zararsız nitrojen ve su buharına çevirir.
AdBlue sıvısı, dizel yakıt tankından ayrı olarak, AdBlue sıvı deposundan, SCR sistemin deposuna püskürtülür ve zararlı gazların zararsız gazlara çevirme işlemleri burada gerçekleşir.
AdBlue sıvı kullanımı kullanılan yakıtın %2 ile %6 oranında kullanılmaktadır.
AdBlue kullanımı, NOx seviyesinin minimum seviyede tutmak için en verimli yöntemlerden birisidir. Geleceğin dizel araçları içinde önemli bir rol oynamaktadır.
Günümüzde üretilen Volvo, Man, Mercedes gibi ağır ve ticari araçlarda SCR sistemi ve AdBlue kullanımı Euro 6 standartları için üreticiler, araç üretiminde kullanmak zorundadırlar.
AdBlue kullanımının temel faktör olduğu Seçimli Katalitik İndirgeme Sistemi (SCR) nedir ve nasıl çalışır?
SCR bir egzoz emisyon sistemidir. Bu sistemde bir arıtma sistemiyle birlite çalışan gelişmiş motor ateşlemesiyle egzozdan çıkan zararlı gazların salınımını en aza indirgemeyi amaçlayan bir emisyon sistemidir.
SCR sisteminde temel faktör AdBlue kullanımıdır. AdBlue daha önce de bahsettiğimiz gibi SCR katalizöründe egzozdan gelen gaz ile birleşerek zararsız gazlara dönüşümünü sağlar.
SCR ile birlikte azot oksit (NOx) atılımı %85, dizel motorlarda oluşan egzozdaki zararlı partiküllerin atılımını da %40 oranında aynı anda azaltarak istenen Euro 6 standartlarını sağlamış olur.
SCR sistemlerinde AdBlue için yakıt tankından ayrı olarak, AdBlue tankı da bulunur.
AdBlue sıvısını akaryakıt istasyonlarından alınabilir. Bahsettiğimiz SCR sistemi, kamyon, tır, kepçe gibi dizel motorlu araçlar dışında pek kullanılmamaktadır.
Özellikle binek araçlarda SCR sisteminin maliyetli olması, AdBlue tankını için gerekli alanın fazla olmasından dolayı dizel motorlu araçlarda tercih edilmemektedir.
Ayrıca binek araçlarda yüksek motor gücüne ihtiyaç duyulmadığından düşük egzoz sıcaklığına sahiptir ve daha düşük seviyelerde NOx salınımı yapmaktadırlar.
SCR sistemi araç ömrü boyunca aracın bir parçası olarak kullanılabilir.
SCR sisteminde kullanılan AdBlue sıvısı zamanla parçalarda dezanformasyona sebep olabilir.
Bu yüzden SCR sisteminin parçaları zamanla bakım ve onarım isteyebilir. SCR sistemi araçların yağ değişim süresini etkilemez.
SCR sistemi Euro 4, Euro 5, Euro 6 standartlarına uygun olarak tüm Avrupa Birliği ülkelerinde kabul edilmektedir.
SCR sistemi Euro 4, Euro 5, Euro 6 standartlarında daha az yakıt tüketimi sağlar.
AdBlue Kullanımınının Avantajları
AdBlue kullanımı gaz emisyonunu azaltığı için hava kirliliğine önemli katkıda bulunur.
Ağır ve ticari araçlardaki NOx gazı salınımı azaltır ve dolaylı yollardan da olsa solunum yollarında görülen rahatsızlıkları engellemek için katkıda bulunur.
AdBlue sıvısı yanıcı değildir.
-11 derecede donmaya başlar. Donduktan sonra da eritilip tekrar kullanılabilir.
Katık atık miktarının emisyonlarda azaltılmasını sağlar
AdBlue Kullanımını Dezavantajları
AdBlue tankının, yakıt tankından ayrı olarak bulunması bu yüzden de fazladan yer kaplaması.
AdBlue sıvısı bitmesi halinde, aracın gaz emisyonu artacağından motor kitlenir ve aracın çalışmasına izin vermez.
Çekici çağırmanız gerekir. Hem zaman kaybı hem de maliyet kayıplarına yol açabilir.
Tankın boşalması durumunda, SCR sistemde katalizörün zarar görmesine sebep olur.
-11 derecede donmaya başlar bu yüzden daha düşük sıcaklılarda kullanılamaz ve aracınız çalışmaz.
Aşındırıcı bir sıvı olduğu için zamanla sistemdeki özellikle bakırdan yapılmış parçalarda korezyona sebep olur ve SCR sisteminde kurum birikimine neden olur.
Filtrelerin sürekli kontrol edilmesi gerekir.
Aşındırıcı olduğundan dolayı kullanımı ve depolanması için belli parçalara ihtiyaç vardır.
AdBlue kullanımı Avrupa Birliği ülkelerinde dışında kullanımı zorunlu değildir.
Yakıt ile AdBlue içinde km başına bir maliyeti vardır. Ülkeler arası ticaret ile uğraşanlar bu sebeplerden dolayı diğer ülkelerde AdBlue kullanımını çözümleme etmek istemektedirler.
Bu ve daha bunun gibi daha fazla bilgi için 0850 755 0230 numaralı telefonumuzdan bizlere ulaşabilirsiniz
casino en ligne
I was suggested this website by means of my cousin. I'm
not certain whether this submit is written via him as nobody else understand such targeted
about my trouble. You are wonderful! Thank you!
casino en ligne
You actually make it seem really easy along with your presentation but I find this topic to be actually something that I feel I'd by
no means understand. It sort of feels too complicated and very huge for me.
I am having a look forward on your subsequent put up, I'll attempt to get the hang of it!
casino en ligne
For newest information you have to pay a visit web and on web I found this site
as a most excellent site for latest updates.
casino en ligne
Excellent beat ! I would like to apprentice while you amend your website, how can i subscribe for a blog web site?
The account aided me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of
this your broadcast offered bright clear concept
casino en ligne
Have you ever thought about including a little bit more than just your articles?
I mean, what you say is valuable and everything. Nevertheless think about if
you added some great graphics or video clips to give your posts more, "pop"!
Your content is excellent but with images and videos, this blog could definitely be one of the best in its niche.
Superb blog!
casino en ligne France
I like what you guys tend to be up too. This sort of clever work and exposure!
Keep up the wonderful works guys I've you guys to
our blogroll.
casino en ligne
It's appropriate time to make some plans for the future
and it's time to be happy. I've read this post and if
I could I want to suggest you some interesting things or tips.
Perhaps you could write next articles referring to this article.
I desire to read even more things about it!
casino en ligne France
It is appropriate time to make a few plans for the long run and it is time to be happy.
I have read this post and if I may I want to counsel you few interesting issues or tips.
Perhaps you can write subsequent articles
referring to this article. I desire to learn more things approximately it!
casino en ligne
Appreciate the recommendation. Will try it out.
meilleur casino en ligne