რა არის AdBlue?
AdBlue არის უფერო, მოლიპულ, აალებადი თხევადი ნარევი, რომელიც შედგება 32.5% შარდოვანისა და 67.5% იონიზირებული წყლისგან. AdBlue არ არის ტოქსიკური ნივთიერება. იგი გამოიყენება SCR სისტემებში, რაც ყველაზე ეფექტური მეთოდია აზოტის ოქსიდის (NOx) ემისიის შესამცირებლად. NOx არის ტოქსიკური გაზი, რომელიც წარმოიქმნება სატრანსპორტო საშუალებებში საწვავის წვის შედეგად და უარყოფითად მოქმედებს ადამიანის ჯანმრთელობაზე.
როდესაც საწვავი იწყებს წვას, AdBlue სითხე იფრქვევა SCR კატალიზატორზე. შესხურების შემდეგ ის მავნე NOx გაზს გარდაქმნის უვნებელ აზოტად და წყლის ორთქლად. AdBlue სითხე, ცალკე დიზელის საწვავის ავზიდან, იფრქვევა AdBlue თხევადი ავზიდან SCR სისტემის ავზში და მავნე აირების უვნებელ გაზებად გადაქცევა ხდება აქ. AdBlue თხევადი გამოყენება
გამოყენებული საწვავის 2% -დან 6% -მდე გამოიყენება.
AdBlue- ის გამოყენება ერთ -ერთი ყველაზე ეფექტური მეთოდია NOx- ის დონის შესანარჩუნებლად. ის მნიშვნელოვან როლს ასრულებს მომავალში დიზელის მანქანებში. SCR სისტემის და AdBlue– ის გამოყენება მძიმე და კომერციულ მანქანებში, როგორიცაა ვოლვო, მანი, მერსედესი, წარმოებულია დღეს ევრო 6 სტანდარტებისთვის, მწარმოებლებმა უნდა გამოიყენონ იგი ავტომობილების წარმოებაში.
რა არის შერჩევითი კატალიზური შემცირების სისტემა (SCR), სადაც AdBlue გამოყენება არის მთავარი ფაქტორი და როგორ მუშაობს ის?
SCR არის გამონაბოლქვი გამონაბოლქვი სისტემა. ამ სისტემაში, ეს არის ემისიის სისტემა, რომლის მიზანია მინიმუმამდე დაიყვანოს გამონაბოლქვიდან მავნე აირების ემისია მოწინავე ძრავის ანთებით, რომელიც მუშაობს გამწმენდ სისტემასთან ერთად. SCR სისტემის მთავარი ფაქტორი არის AdBlue– ის გამოყენება. როგორც უკვე აღვნიშნეთ, AdBlue აერთიანებს გამონაბოლქვიდან მომდინარე გაზს SCR კატალიზატორში და გარდაქმნის მას უვნებელ გაზებად. SCR– სთან ერთად, იგი უზრუნველყოფს ევრო 6 – ის სასურველ სტანდარტებს აზოტის ოქსიდის (NOx) გამოყოფის 85% -ით შემცირებით და დიზელის ძრავების გამონაბოლქვში მავნე ნაწილაკების გამოყოფით 40% –ით ერთდროულად.
SCR სისტემებში, AdBlue– ის საწვავის ავზის გარდა, არის ასევე AdBlue ავზი. AdBlue სითხის შეძენა შესაძლებელია საწვავის სადგურებიდან. ჩვენ მიერ ნახსენები SCR სისტემა დიდად არ გამოიყენება, გარდა დიზელის ძრავის მანქანებისა, როგორიცაა სატვირთო მანქანები, სატვირთო მანქანები და თაიგულები. განსაკუთრებით სამგზავრო მანქანებში, ის არ არის სასურველი დიზელზე მომუშავე ავტომობილებში, რადგან SCR სისტემა ძვირია და AdBlue ავზისთვის საჭირო სივრცე დიდია. გარდა ამისა, ვინაიდან სამგზავრო მანქანებში ძრავის მაღალი სიმძლავრე არ არის საჭირო, მათ აქვთ დაბალი გამონაბოლქვი ტემპერატურა და ასხივებენ NOx– ის დაბალ დონეს.
SCR სისტემა შეიძლება გამოყენებულ იქნას როგორც ავტომობილის ნაწილი ავტომობილის სიცოცხლის განმავლობაში. SCB სისტემაში გამოყენებულმა AdBlue სითხემ შეიძლება დროთა განმავლობაში გამოიწვიოს ნაწილების დეზინფორმაცია. ამრიგად, SCR სისტემის ნაწილები შეიძლება დროთა განმავლობაში მოითხოვდეს შენარჩუნებას და შეკეთებას. SCR სისტემა გავლენას არ ახდენს მანქანების ზეთის შეცვლის პერიოდზე. SCR სისტემა მიღებულია ევროკავშირის ყველა ქვეყანაში ევრო 4, ევრო 5, ევრო 6 სტანდარტების შესაბამისად.
SCR სისტემა უზრუნველყოფს საწვავის ნაკლებ მოხმარებას ევრო 4, ევრო 5, ევრო 6 სტანდარტებში.
AdBlue– ის გამოყენების უპირატესობები
AdBlue– ის გამოყენება მნიშვნელოვნად უწყობს ხელს ჰაერის დაბინძურებას, რადგან ის ამცირებს აირების გამონაბოლქვას. ის ამცირებს NOx აირების გამოყოფას მძიმე და კომერციულ მანქანებში და ხელს უწყობს რესპირატორული დაავადებების პროფილაქტიკას, თუმცა არაპირდაპირ.
AdBlue სითხე არ არის აალებადი.
ის იწყებს გაყინვას -11 გრადუსზე. მისი დნობა და ხელახლა გამოყენება შესაძლებელია გაყინვის შემდეგ.
ის ამცირებს მყარი ნარჩენების რაოდენობას ემისიებში.
AdBlue გამოყენების უარყოფითი მხარეები
AdBlue ავზი განლაგებულია ცალკე საწვავის ავზისგან, ამიტომ ის დამატებით ადგილს იკავებს.
AdBlue სითხის ამოწურვის შემთხვევაში ავტომობილის გაზის გამონაბოლქვი გაიზრდება, ამიტომ ძრავა ჩაიკეტება და არ მისცემს საშუალებას ავტომობილის დაწყებას. თქვენ უნდა დარეკოთ ბუნაგს. ამან შეიძლება გამოიწვიოს როგორც დროის დაკარგვა, ასევე ხარჯების ზარალი.
თუ ავზი ცარიელია, SCR გამოიწვევს სისტემის კატალიზატორის დაზიანებას.
ის იწყებს გაყინვას -11 გრადუსზე, ამიტომ არ შეიძლება მისი გამოყენება დაბალ ტემპერატურაზე და თქვენი მანქანა არ დაიწყება.
ვინაიდან ეს არის კოროზიული სითხე, ის დროთა განმავლობაში იწვევს სისტემაში სპილენძისგან დამზადებულ ნაწილებში კოროზიას და იწვევს ჭვარტლის დაგროვებას SCR სისტემაში. ფილტრები მუდმივად უნდა შემოწმდეს.
რადგან ის აბრაზიულია, მისი გამოყენებისა და შესანახად საჭიროა გარკვეული ნაწილები.
AdBlue– ის გამოყენება სავალდებულო არ არის ევროკავშირის ქვეყნების გარეთ. საწვავს და AdBlue– ს აქვს ფასი 1 კილომეტრზე. ამ მიზეზების გამო, მათ, ვინც საერთაშორისო ვაჭრობას ეხება, სურთ გააანალიზონ AdBlue– ის გამოყენება სხვა ქვეყნებში.
ამ და სხვა ინფორმაციისთვის შეგიძლიათ დაგვიკავშირდეთ 0850 755 0230.