Какво е AdBlue?
AdBlue е безцветна, хлъзгава, незапалима течна смес, състояща се от 32,5% карбамид и 67,5% йонизирана вода. AdBlue не е токсично вещество. Използва се в SCR системи, което е най -ефективният метод за намаляване на емисиите на азотен оксид (NOx). NOx е токсичен газ, който се произвежда в резултат на изгарянето на гориво в превозните средства и оказва отрицателно въздействие върху човешкото здраве.
Когато горивото започне да гори, AdBlue течността се напръсква върху SCR катализатора. След пръскане, той превръща вредния газ NOx в безвреден азот и водни пари. Течността AdBlue, отделно от резервоара за дизелово гориво, се напръсква от резервоара за течност AdBlue към резервоара на системата SCR и тук се извършва превръщането на вредни газове в безвредни газове. Използване на AdBlue течности
Използват се 2% до 6% от използваното гориво.
Използването на AdBlue е един от най -ефективните методи за поддържане на минимално ниво на NOx. Той играе важна роля в бъдещите дизелови автомобили. Използването на SCR система и AdBlue в тежки и търговски превозни средства като Volvo, Man, Mercedes, произведени днес За стандартите Euro 6 производителите трябва да го използват в производството на превозни средства.
Какво представлява системата за селективна каталитична редукция (SCR), където използването на AdBlue е основният фактор и как работи?
SCR е система за емисии на отработени газове. В тази система това е емисионна система, която има за цел да сведе до минимум емисиите на вредни газове от отработените газове с усъвършенствано запалване на двигателя, работещо заедно със система за пречистване. Основният фактор в SCR системата е използването на AdBlue. Както споменахме по -рано, AdBlue се комбинира с газа, идващ от отработените газове в SCR катализатора и го превръща в безвредни газове. Заедно със SCR, той осигурява желаните стандарти Euro 6, като намалява екскрецията на азотен оксид (NOx) с 85% и отделянето на вредни частици в отработените газове на дизеловите двигатели с 40% едновременно.
В SCR системите, освен резервоара за гориво за AdBlue, има и резервоар за AdBlue. Течността AdBlue може да бъде закупена от бензиностанции. Системата SCR, която споменахме, не се използва много, с изключение на превозни средства с дизелови двигатели, като камиони, камиони и кофи. Особено при леките автомобили, тя не се предпочита при превозни средства с дизелов двигател, тъй като SCR системата е скъпа и пространството, необходимо за резервоара AdBlue, е голямо. Освен това, тъй като в леките автомобили не е необходима висока мощност на двигателя, те имат ниски температури на отработените газове и отделят по -ниски нива на NOx.
SCR системата може да се използва като част от превозното средство през целия живот на автомобила. AdBlue течността, използвана в SCR системата, може да причини дезинформация в частите с течение на времето. Следователно, части от системата SCR може да изискват поддръжка и ремонт с течение на времето. SCR системата не влияе на периода на смяна на маслото на превозните средства. Системата SCR е приета във всички страни от Европейския съюз в съответствие със стандартите Euro 4, Euro 5, Euro 6.
SCR системата осигурява по -малък разход на гориво в стандартите Euro 4, Euro 5, Euro 6.
Предимства на използването на AdBlue
Използването на AdBlue допринася значително за замърсяването на въздуха, тъй като намалява емисиите на газ. Той намалява емисиите на NOx в тежки и търговски превозни средства и допринася за предотвратяване на респираторни заболявания, макар и косвено.
Течността на AdBlue не е запалима.
Започва да замръзва при -11 градуса. Може да се разтопи и да се използва повторно след замразяване.
Той намалява количеството на твърдите отпадъци в емисиите.
Недостатъци на използването на AdBlue
Резервоарът AdBlue се намира отделно от резервоара за гориво, така че заема допълнително място.
В случай на изчерпване на течността на AdBlue, емисиите на газове от превозното средство ще се увеличат, така че двигателят ще бъде заключен и няма да позволи на автомобила да стартира. Трябва да се обадите на теглене. Това може да доведе както до загуба на време, така и до загуба на разходи.
Ако резервоарът е празен, SCR ще причини повреда на катализатора в системата.
Той започва да замръзва при -11 градуса, така че не може да се използва при по -ниски температури и автомобилът ви няма да стартира.
Тъй като е корозивна течност, тя причинява корозия в частите от мед в системата с течение на времето и причинява натрупване на сажди в системата SCR. Филтрите трябва да се проверяват постоянно.
Тъй като е абразивен, за неговото използване и съхранение са необходими определени части.
Използването на AdBlue не е задължително извън страните от Европейския съюз. Горивото и AdBlue имат цена на км. Поради тези причини тези, които се занимават с международна търговия, искат да анализират използването на AdBlue в други страни.
За тази и повече информация можете да се свържете с нас на 0850 755 0230.